WEBBSHOP - köpvillkor

våra köpvillkor

Vänligen läs dessa villkor noga före beställning i vår webbshop.


ALLMÄNT

Eskilstuna delikatesshandel ( org nr 559359-9151) nedan kallat Företaget, vi, oss eller vår) driver webbsidan Eskilstuna Delikatesshandel Webbshop.

Dessa villkor gäller när du som kund gör en beställning via webbsidan. I samband med att du genomför ett köp godkänner du därmed dessa villkor inklusive vår integritetspolicy (länk till integritetspolicy)

FRAKTPRISER

Vi skickar endast varor inom Sverige. Vi räknar ut varje frakt individuellt och ditt fraktpris meddelas före köpet. Vi använder oss av Postnord som fraktombud och skickar främst för uthämtning på servicepoint.

Vi tillämpar förskottsbetalning. Vi skickar varorna efter att du betalat med swish eller bankgiro. Vi skickar inte din beställning förrän vi ser att betalningen inkommit till oss.


LEVERANSTID, LEVERANSSÄTT OCH AVBESTÄLLNING

Om någon artikel är slut i din beställning så informeras du direkt om detta. Du kan när som helst, innan vi har hunnit skicka paketet, kontakta oss och avbeställa hela eller delar av din beställning. 

I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med våra köpvillkor. Abeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att motta beställningen. Avbeställning av produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från oss per e-post.

BETALSÄTT

Du kan betala på följande sätt:

  • Swish 123 401 27 53 Eskilstuna Delikatesshandel AB

  • Bankgiro 5064-4723 Eskilstuna delikatesshandel AB


ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt (från dagen du mottagit produkten). Om ångerfristens sista dag infaller på en helgdag så förlängs ångerfristen till nästkommande vardag. 

Som kund har du rätt att undersöka de varor du beställt hemma för att säkerställa att de motsvarar dina förväntningar. Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick. (Vid köp av livsmedel finns ingen ångerrätt eller bytesrätt pga hygienskäl.)

Returnera produkten i originalförpackning och i ett likvärdigt yttre emballage som produkten levererades i, detta för att minimera risken för skador vid retur. Tänk också på att använda stötdämpande material för att skydda produkten.

Plastpåsar och bubbelpåsar är ofta olämpligt som yttre emballage då de inte tål det tryck som uppstår i paketburar med hundratals andra paket. Du som kund står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten. Du som kund står för kostnad för returfrakt.

Vill du som kund utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss detta inom 14 dagar från det du mottagit produkten. Detta ska göras genom att maila oss på kontakt@eskilstunadelikatesshandel.se med information vad från din order du vill returnera. 

Vi kommer att hantera din retur inom 20 dagar efter mottagandet av returpaketet. Därefter kommer du att få uppdaterad betalinformation från oss per mail. 

Ångerrätten  gäller ej livsmedel (ät/drickbara produkter) eller specialbeställda produkter.


REKLAMATION

Det är lämpligt att kunden direkt ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kunden kontakta oss via e-post på kontakt@eskilstunadelikatesshandel.se  och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. 

Vid samtliga fall då en vara returneras till oss, skall kunden först ha haft kontakt med oss. 


DEFEKTA VAROR SOM RETURNERAS

jReturnera produkten i originalförpackning och i ett likvärdigt yttre emballage som produkten levererades i, detta för att minimera risken för skador vid retur. Tänk också på att använda stötdämpande material för att skydda produkten. 

Observera: Kostnad för returfrakt betalas av kunden. Om varan är uppenbart defekt ( att vi skickat en defekt vara) så att står vi för returfrakten.
Paketet ska inom 14 dagar skickas till oss med företagspaket vilket innebär att det levereras direkt till vår adress och inte till ett ombud/servicepoint. Skickar du paketet på ett sådant sätt att det levereras till ombud/servicepoint tar vi ut en avgift på 150 SEK.


EJ UTHÄMTAT PAKET

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i ett fåtal dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 350 SEK för att täcka våra kostnader för transport och administration. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du hämta ut paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss. 


HEMLEVERANS/FÖRETAGSPAKET

I priset ingår att leveransen kan genomföras vid det mellan kunden och Postnord avtalade leveranstillfället och att leveransen kan ske inom skälig tid (läs utan att vi blir tilläggsdebiterade för lagerhyra eller liknande). Eventuella övriga avgifter som Postnord tar ut mot oss kommer vi debitera vidare. Nästan uteslutande handlar tilläggsavgifterna om att man som kund inte är hemma vid leverans, att kunden inte går att få tag på under flera dagar eller är bortrest så vi blir extradebiterade för lagerhyra samt att kunden säger nej till att ta emot paketet för att det ser skadat ut. Ser paketet skadat ut ska paketet tas emot och chauffören ska göra en notering. Observera att dessa extraavgifter inte är något som Postnord informerar dig som kund om.


HÄMTA I BUTIK OCH HEMKÖRNING

Vid varor som beställs med leveransalternativet "Hämta hos oss i butiken, skall varor hämtas enligt överenskommelse. 

Hemkörning: Vi kan erbjuda hemkörning inom Eskilstuna efter överenskommelse om pris och tid för leverans. Betalning sker alltid före påbörjad leverans.


TRANSPORTSKADOR

Om en produkt har skadats i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgaende till speditören, dock senast inom 7 dagar.


ANSVAR FÖR FEL

Vårt ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Vi bär inget direkt eller indirekt ansvar för tex, men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.


FORCE MAJEURE

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridstgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från 

underleverantörer, fördrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vår butik befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


PERSONUPPGIFTER / INTEGRITETSPOLICY

Vi behandlar och skyddar dina personuppgifter enligt Lagen om GDPR (dataskydd) Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Denna policy beskriver närmare vilken slags information vi samlar in, hur den används och hur du kan kontakta oss.

Eskilstuna delikatesshandel AB är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter när du använder vår webbplats eller kontaktar oss via kundtjänst.

De uppgifter vi samlar in och lagrar kommer i första hand direkt från dig som kund.

  • Namn, adress, telefonnummer, e-post

  • Information kring dina köp samt eventuella frivilliga uppgifter du lämnar till oss, exempelvis vid kontakt med kundtjänst.

  • Betalningsuppgifter

Personuppgiftsbiträdena behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med:

  • Leveranser (logistikföretag och speditörer).

  • Betallösningar (betaltjänstleverantör

  • Bokföring (vår redovisningsbyrå)


TILLÄMPLIGHET

Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. Mer information härom finns Konsumentverkets hemsida, https://www.konsumentverket.se.

Alla produkter som säljs i butiken kan användas i Sverige och ska följa svensk lagstiftning. Priser i svenska kronor (SEK) inklusive moms är de gällande.


ÖVRIGT

Vi förbehäller oss rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, teknisk: produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller försäliningsobjekt utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. 

Vi friskriver oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation pả samtliga produkter. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.

Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta eller att vi direkt på webbplatsen informerar om avvikelser.


FÖRETAGETS KONTAKTUPPGIFTER


Eskilstuna delikatesshandel AB

Åsavägen 5

63369 Skogstorp

Tel. 070-2247089


Organisationnummer: 559359-9151

Mail: kontakt@eskilstunadelikatesshandel.se